Nytt kreativt försök

Eftersom jag sist och slutligen lyckades med att få till stånd de där stolstygen så började det klia ännu mer i mina kreativa fingrar och nu ligger nånting som kanske skulle kunna bli en kjol på bordet och väntar. Jag började lite smått igår och allt gick riktigt bra (raka sömmar är inte så svårt) ända tills mönstret började dilla om rynktråd och mellanlägg. Hmm. Som tur hann jag inte fundera mer på det igår då jag sku iväg på tennisen, annars skulle det inte ha varit långt till irritation och hjärnsmälta. Jag hyser ännu förhoppningar om att det blir nånting som man faktiskt kan ha på sig, eventuellt till och med på 50-års festen på lördag. Men det återstår att se om rynktrådar och dekorationsband har samma målsättningar som jag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet