Leka utis

Den här veckan testar jag på att vara utis på riktigt - träffa alla andra utisar och gå på alla partyn osv. På ett sätt är det helt kul - alla är utomlands, ingen känner egentligen någon och blir därför extremt sociala. Alla är i samma båt helt enkelt. Den här veckan testar jag på att vara utis så jag sen kan bestämma om jag vill vara utis eller göteborgare =)
En väsentlig skillnad mellan mig och de andra utisarna är nämligen att jag talar svenska och därför har en chans att hitta andra kompisar än utisar. Hittills har utisarna ändå visat sig vara helt roliga.
Att vara utis är ändå rätt stressigt - ikväll är det pubrunda på alla pubar på campus, imorrn är det after work (tydligen "a typical swedish tradition"...) och på lördag ska vi alla gå på organiserad stadsrundtur. Man behöver inte direkt fundera på vad man skall göra iallafall...

Kommentarer

  1. Ojoj! Göteborg After work. Dom är helt kunliga! Enjoy!
    (det är faktiskt mycket vanligare där än här)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet