Nyårsafton

Nyårsafton idag och ännu ett år har gått. Bloggosfären svämmar som bäst över med alla bloggares sammandrag av året som gått, men några vidlyftiga årskrönikor orkar inte jag med.

Jag tänker nöja mig med att konstatera att 2008 blev året då jag insåg hur lyckligt skattad jag är, och hur snabbt allt kan kastas omkull. Det var också året som förde med sig en massa olika saker att tackla som jag aldrig stött på tidigare, vissa saker stora som elefanter att gnaga på. Vis av erfarenheten vet jag nu att det bara är att börja gnaga i ett öra så försvinner nog elefanten förr eller senare.

Vissa halvätna elefanter följer ännu med in i 2009. Men om ett år, då skall iallafall studie-elefanten vara uppäten. Best before 31.12.2009. Resten av elefanthorden får jag ta som dom kommer och så blir det nog bra iallafall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet