Myndighetspersoners inflytande på smugglare

Jag har en otrolig respekt som nästan går över i rädsla för myndighetspersoner. Visa mig en polisbil med blåljus på och jag är övertygad om att jag snart sitter i fängelset för att ha gått över gatan mot rödljus.
Och det gäller inte bara poliser, också brandmän, säkerhetsvakter och sånt faller i samma kategori.

Idag måste jag gå till tullen för att betala tull för ett paket som jag har beställt från USA. På tullen finns det en massa skrämmande personer i uniform som tittar barskt på mig. Brr. Själva tullningen var värsta öststatsbyråkratin: namnteckning här och namnteckning där och Vad är det i paketet? och Är du säker på att det är ditt paket? och Är du alldeles alldeles säker på att det är ditt paket?

Jag blir så till mig av sånt att jag typ börjar stamma och svettas och säkert ser ut som en potentiell smugglare av stöldgods. Tur att de släppte iväg mig och paketet levande.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet