Magasinet Filter

I bussen på väg till och från jobbet läser jag oftast nånting - en bok eller en tidning eller vadsomhelst så att jag inte behöver befatta mig mer än nödvändigt med mina medpassagerare. Oftast blir det ju lite hackat-och-malet-läsning: jag hinner inte läsa mer än 10minuter i sträck men jag vill ändå läsa nånting med lite substans i. Oftast brukar jag nappa med mig Kauppalehti Optio, Volt eller nånting annathemifrån eller köpa ett lösnummer av Time emellanåt.

Men nu - efter att ha läst bara lovord om relativt nya magasinet Filter klagade jag några gånger på Stockmann som inte hade det i sitt sortiment ännu och nu får man det äntligen också här, t.ex. på Akademen. Och efter en snabbläsning vara just så bra som det sägs, hurra för det! Långa artiklar och korta artiklar och en massa olika ämnen blandat - perfekt för bussresan eller en söndag i soffan. Om julgubben läser det här vill jag hemskt gärna ha en prenumeration på Filter till julkapp så att det finns en tidning till alla bussresor nästa år...

Bilden lånade jag från Filters hemsida.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.