Bienvenue, Willkommen, Welcome...

Igår var vi överraskningskulturella och gick huxflux på teater och såg Cabaret i gott sällskap. Mycket trevligt (både sällskapet och Cabaret). Jag tror att jag aldrig varit ute i så här god tid och sett en pjäs som jag tänkt se, nu får jag tycka till bland de allra första efter fredagens premiär!

Så vad tyckte jag då?

Jo:
Svenskis tycks äntligen, äntligen ha fått ett nytt grepp med nya idéer och det tackar vi för. Sen är de ännu lite överpedagogiska och understryker gärna flera gånger alla sina nya idéer så att även en blind på sista raden i publiken märker att de har nånting "fräscht" på gång. Det tror jag vi får ha överseende med.
Men det var bra - skådisarna var i det stora hela riktigt, riktigt bra i sina roller, dansarna var underhållande och musikal-iga och den lilla bedårande pojksopranen var bara för söt. 

Och efteråt sjunger man Bienvenue, Willkommen, Welcome i huvudet i flera dagar...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet