Tandläkare

Släktens tandläkare har blivit pensionerad och skickade ett brev där han meddelade vilken tandläkarmottagning som tar över hans patienter.
Idag när jag skall gå in och boka tid åt mig själv märker jag att den här tandläkarmottagningen ger adjektiv åt sina tandläkare: "den sympatiska tandläkaren", "den fingerfärdiga tandläkaren", "den ömma tandläkaren" och "den avslappnade tandläkaren".

Jag vet inte om jag skall tycka mer synd om den som bara heter "tandläkaren" (om dom inte hittar på nånting alls så måste det ju vara dåligt...) eller den som fått omdömet "den avmätta tandläkaren" (no thanks.).

Sen känns det ju tryggt att hela släkten nu får gå till "den trygga tandläkaren" i fortsättningen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.