Söndag

Efter brunch på Crustum med juristen (måste passa på nu så länge vi kan göra grejer bara vi två!) hade jag goda föresatser att baka ett pepparkakshus - lite så där söndags- / julmysigt typ.
Ganska snabbt fick jag dumpa alla mina avancerade planer på fina pepparkakshus för att jag inte orkade fundera på takvinklar, men till slut hade en mall på ett helt vanligt lådhus. När degen visade sig vara ovanligt osamarbetsvillig fick jag förminska det hela lite och sen fastnade hela eländet i bakbordet så det var helt snett när det äntligen kom till plåten. Och sen brände jag det.

Slutresultat? 
Fyra pepparkakshjärtan och sex delar till nånting som kanske skall bli en pepparkaksgran. Julirritation och frustration.
Ibland går det sannerligen inte som i Strömsö.
Det blev inte så här....(Bildkälla)


Utan mer så här.  Fast jag gav upp före det här skedet. (Bildkälla)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet