Sayonara, jobbet!

Sista dagen på jobbet inför semestern avklarad, bordet är städat och mailen autosvarar med att jag är tillbaka den 4.8. - perfekt tajming med tanke på att solen äntligen visar sig idag och att långtidsprognoserna för vädret i juli börjar se drägliga ut.

På fem veckor semester har vi bara några få hållpunkter inbokade och det skall bli så fruktansvärt skönt att bara kunna vara.

En liten modifierad sommarlista som jag stal från Jooles för att fira semestern!

Var spenderar du din sommar?
På landet! Förra sommaren hade starka drag av arbetsläger, så jag hoppas på en lugnare sommar i år.

Vad har du för förväntingar av sommar 2014?
Tid och ingen stress - en sommar då man kan ta det lugnt och inte behöver använda varje minut då barnet sover till att hugga fram en framkomlig väg till bastun?
En liten utflykt nu och då men också många dagar då det inte händer någonting alls. Absolut inte så många utflykter att man hela tiden är på väg nånstans. Att ha tråkigt är nästan det jag ser mest fram emot med semestern!

Tre saker du klarar dig utan i sommar
Fästingar, älgflugor och den där haren som äter upp alla mina blommor.
 
Stadsweekend eller skärgårdsmys?
Skärgård! Men om vädret inte visar tecken på att bli bättre får vi kanske tänka om och styra kosan mot varmare breddgrader, så då kanske det blir citysemester.
 
Dina bästa budgettips för en fulländad sommar?
Här håller jag med Jooles - bibban är grejer. Fast nu är jag så fast i The Goldfinch att jag egentligen mest av allt önskar mig en heldag med regn då någon annan tar hand om barnet så jag får sträckläsa den till slut.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.