Update från hemmalivet

I takt med att dagarna blir längre ute blir det allt tystare här inne - men dagarna rullar på efter varandra och vi har hamnat i ett skönt vardagslunk där det inte händer så mycket, men där alla är nöjda med tillvaron.
Lillasyster fyller ett år om tio dagar och blir mer och mer barn hela tiden. Hon pratar på (inte så mycket man förstår dock) och tar några små försiktiga stapplande steg och "diskuterar" med B - han apar det hon säger och det tycker hon är fantastiskt roligt och skrattar så hela hon hoppar. B pratar och berättar och filosoferar och har egna små kompisar på dagis och mittiallt kan man spela spel med honom och läsa kapitelböcker och han förstår och han kan.
Det känns som att båda två har hittat sin plats i familjedynamiken och just nu rullar det på som smort. och allra oftast tycker jag att det här med att vara hemma med dem är det bästa som finns.

Sen kan jag ju stundvis tycka att jag kanske inte använder hela min hjärnas fulla potential under den här hemmatiden: igår städade jag med stor frenesi lådan där vi har bruksanvisningar och garantikvitton och sånt och slängde sånt som inte mer är aktuellt. Det är då man tänker att det kanske, eventuellt, skulle finnas mer meningsfulla saker att göra här i livet. Tids nog hoppar jag på det tåget igen.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet