Kultur i Berlin

Tyskakursen har kommit igang och dagarna fylls undervisning. 6 timmar per dag sitter vi och gör novellanalys pa tyska, haller föredrag, gör grupparbeten och repeterar grammatik. Typ som modersmalstimmarna i gymnasiet, fast pa tyska. Det är ganska tugnt och pa kvällarna är hjärnan helt slut av all tyska.

Men jag har hittat en amerikansk flicka som bor i samma hus som jag och tillsammans har vi upplevt den kulturella delen av Berlin. Pa mandag var vi och se the Blue Man Group - en föreställning som inte liknar nanting jag har sett tidigare. De hade en massa plujer med hemgjorda instrument och show i 2 timmar utan att säga ett ord. En del skulle jag kunna importera till Humpsvakar...
Igar var vi sedan pa konsert i Schloss Charlottenburg och lyssnade pa barockmusik i barockmiljö. Det är kul att se sant som händer i stan och inte bara museer...Idag och imorrn är Robbie Williams här, honom skulle jag gärna se, men de billigaste biljetterna kostar 88 euro. Over my budget, tyvärr...

Kommentarer

  1. The Blue Man Group är sååå bra. Den finns några videor i http://video.google.com/videosearch?q=blue+man+group
    (fast dom är säkert int alls lika bra som live)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet