Sommarrapport

Sommaren i Finland börjar vara över för min del, tidigt på lördag åker jag till Berlin för att forsätta med centraleuropeisk sommar i 5 veckor.
Den finska sommaren har visat sig från sin bästa sida i år; det har inte regnat en droppe sedan mitten av juni och det har varit varmt och soligt hela tiden. Jag har varit på lande och gjort allt och ingenting - solat (det är viktigt med solbränna när man inte jobbar =), simmat (havsvattnet har varit uppemot 24 grader och inga giftiga alger syns ännu) och löst sudoku i hängmattan. Very nice.

Nu är jag i stan och försöker organisera mig lite inför resan, tvätta och stryka och städa och sånt. Väderutsikten för Berlin visar 29 och sol för den följande veckan. Augusti är ju nästan varmaste sommarmånaden i europa så det blir nog fokus på kjolar och shorts i kappsäcken. Man kan ju alltid köpa varmare kläder ifall det mot förmodan behövs fler tröjor än en.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet