Lagesrapport

Man sku tro att det alltid ar fint vader i brasilien - eller iaf ar det ju sa man tanker sig att vadret ar nar man kommer till rio i slutet av november/borjan av december. Faktum ar daremot att det regnar. Sedan vi kom pa mandag har jag inte sett bla himmel och det har regnat varje dag. Sa illusionen om brun som en pepparkaka ar krossad. Men i stader finns det ju annat att gora an solbada, sa man klarar sig iaf men det sku vara kul med sol ocksa. Nu har jag inte ens sett jesusstatyn for alla moln ar i vagen...

Men nya upplevleser hinner jag med iaf - har t.ex. vidgat mina kulinariska vyer och atit blackfisk och ostron (visserligen bara ett men iallafall...) for forsta gangen. Imorrn aker vi pa dagstur till huvudstaden Brasilia for att kolla in arkitekturen. Och sen ar det bara sondag och halva mandag kvar innan vi borjar resa hemat - vill man vara hemma pa tisdag kvall maste man starta i god tid.

Idag har jag ocksa upptackt gladjen med webcam for forsta gangen - att se ngn man saknat botar hemlangtan valdigt effektivt, iaf for en stund...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet