The pursuit of happyness

Fredagar är nog bra dagar - veckan är slut så det känns på något sätt berättigat att inte göra så mycket och prestera enorma resultat. Vilket inte ens var möjligt idag för jag botade förkylningen som väntade runt hörnet med att sova 13 timmar och sen träna lite. Förkylningen blev definitivt bortskrämd.
Fredagkväll blev lugn - A och jag såg Oscarnominerade Pursuit of Happyness (med Will Smith och hans son som spelar hans son också i filmen.) Ända fram till mitten av tyckte jag mest att det var upprepning av sig själv och tyckte inte alls att det var värt en oscarnominering, men mot slutet ryckte den upp sig själv och blev bättre. Den sätter ekonomiska problem i helt nya dimensioner, värt att tänka på nästa gång man tycker att pengarna tar slut...

Nu ska jag krypa ner under mina två täcken och drömma söta drömmar. Imorrn är det lördag, vilket är snäppet bättre än fredag.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet