Hit eller miss?

Jag är egentligen rätt stolt över mig själv och mitt shoppingsug men det finns en sak jag inte kan motstå: kavajer och jackor, alla ämnade att bäras under de 2 månader som den finska sommaren visar sig från sin bästa sida. Jag har alldeles för många av dem men fastnar alltid för fler och jag vågar aldrig neka dem tillträde till mitt hem. Till mitt försvar kan jag säga att de iallafall alla används flitigt, då när vädret lämpar sig (och lite före det, med blåfrusna handleder för de har oftast bara 3/4-ärm...)



Så, föga förvånande - idag på lunchen kom den här med hem på prov:
Den kräver en ganska lugn outfit i övrigt och definitivt en kjol och inga jeans men den är bara så fin. Och snart är det första maj och den skulle vara så bra vid Havis Amanda vid mösspåläggningen och skumppan. Ååh. Frågan är bara - är den bara för romantisk och too much? Can I pull it off? Hit eller miss? Topp eller flopp?

Tydligen har min småkusin också fallit för den samma kappan.

Bilden lånade jag från Lindex Shop

Kommentarer

  1. Hitt! Perfekt för Vappen. - AJe

    SvaraRadera
  2. Definitivt hitt! Love it!
    - AHi

    SvaraRadera
  3. Anna & Anna: If you say so :) Jag lutar definitivt också mer åt hitt-hållet! Den är hur söt som helst.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet