Dagens förvirrade mail

I augusti kommer ett gäng koreanska studeranden hit för att studera Helsingfors ekologiska stadsdel (eller, som dom skriver "Research about green home") Eftersom jag nu råkar skriva mitt diplomarbete om det så passar det ju utmärkt att jag skall guida dem runt sen. Tyvärr så verkar deras engelska inte vara sååå bra, iallafall inte i skrift för jag tror att jag aldrig sett så förvirrande email som deras, och jag betvivlar att de har förstått någonting överhuvudtaget av det jag har skrivit till dem.

Men det blir ju kul att vara guide till koreaner med kameror, jag måste öva på min guideröst tills dess.

"Please follow me! On your right hand side you can see the blablablabla which was built in the beginning of the century as the blablablabla..."

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet