Simulera mera!

På mötet förra veckan bestämdes det att min dippa är i stort behov av
a) lite formler och uträkningar
b) lite simuleringar och resultat och sånt

Återstår problem: jag kan varken a) eller b).

Igår tog jag tjuren vid hornen och besökte en person som pekats ut som en person som kan simulera (= har ett simuleringsprogram på sin dator). Efter en lång diskussion som utmynnar i en lista med namn och telefonnumror (personer som kan ännu mer om uträkningar och formler och simulering) bestämmer vi att vi kollar på det på nytt om några veckor.

Idag hade han lämnat en bunt med papper på mitt skrivbord komplett med post-it lappar med en massa uträkningar på. Nu skall jag bara koppla in post-it-lapparnas innehåll med behoven a) och b) och sen blir det säkert bra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet