Kvällen

Efter att jag cyklat hem från picnicen och när juristen spelat klart sin fotbollsmatch spelade vi hotell-spelet tillsammans. En gammal goding från 80-talet som var mitt absoluta favoritspel som barn och som fortfarande ha en speciell plats i mitt hjärta. Mest för att jag oftast vinner.
Det busenkla spelet är nämligen uppbyggt så att om man bara lyckas roffa åt sig President så vinner man nästan garanterat.
Den skarpsynte kan nu notera att jag igår hade byggt upp hela president (de där smaklösa silvertornen i övre hörnet) inkl. den snordyra gräsmattan medan juristpojken ännu hade halvfärdiga royal och l'etoile. Dessutom hade jag två andra fullbyggda hotell. I win!

Noteras bör dock att juristen aldrig köper president för husfridens skull. Sade jag redan att det är mitt favoritspel?

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet