Cravings

Det finns tre saker alla frågar gravida typer:

1) När är det beräknat datum? Som om en baby är nånting man beställer på postorder och så kan man följa med leveransen som på DHL och bestämma vilken tid den hämtas hem till en.

2) Vet ni vad det är? Jag brukar säga att jag hoppas att det är en baby, då brukar folk tystna.

3) Har du haft några cravings? Här skulle jag alltid vilja ha nånting exotiskt att svara, men tråkigt nog så har jag inte haft den minsta lilla cravingen - tills idag, snart 31 veckor in i graviditeten.
Jag läste nämligen det här inlägget av Fredrik Backman och sen kom jag att tänka på smörgåstårtan jag gjorde till Victorias och Daniels bröllopspartaj och sen kom jag att tänka på min farmors smörgåstårta och nu är det kört. På något vänster borde jag få tag på lite smörgåstårta nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet