Matbloggen

     


Bilden lånade jag från Karins och Magnus blogg
Nu när jag är hemma mycket mer än tidigare blir det utmanande att hitta på vad man skall äta - min fantasi räcker inte till till både lunch och middag och jag orkar inte med samma spaghettisås hela tiden. Dags för ett nytt projekt alltså - varje vecka skall jag försöka laga åtminstone ett nytt recept för att få lite variation på det hela. Igår började jag med den här woken med koriander och hoisinsås från min småkusin Karins blogg. Förutom att hoisinsåsen verkar vara slut överallt i stan (är hoisinsåsen den nya avokadopastan?) och att jag hade lite svårt att skilja på "pasta" och "nudlar" i receptet (man blir inte smartare av att få barn, I tell you) var det en mycket bra inledning på projektet - styrkta av framgången med det här försöket är det bara att leta upp nästa rätt att prova på!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.