Planeringsnörden hälsar

Sist och slutligen gick det förvånansvärt snabbt att komma in i vardagslunken igen - en tur till butiken här, en tvättmaskin som snurrar där, en tur till parken och havregrynsgröt överallt och så var den dagen slut. Ändå känns det som att jag har extra energi just nu: to-do-listorna är konstant långa men jag betar av dem i stadig takt och alla är nöjda och glada. Kanske är det för att det finns roliga saker att se fram emot i höst, eller så börjar jag kanske ha så bra koll på hur vardagen funkar bäst att det löper bra igen. Den här organisationsnörden tycker definitivt att väl planerat är mer än hälften vunnet.
Nu när jag skrev så här kommer den lilla marodören förstås att omedelbart hitta på något som kullkastar alla system, men det problemet tar vi sen.

Inspirerad av Linns inlägg om företag som hon borde starta talade vi förresten om samma sak på veckoslutet. Jag kom fram till att jag nog skulle göra nånting som skulle kräva en hel massa excelfiler (saknar excelfilerna på jobbet litegrann), organiserande och uppföljande. Men inte ordna bröllop, det är för mycket känslor och irrationella brudpar involverade där. Men kanske ordna mässor eller nånting sånt? Så typiskt att jag funderar på sånt här nu - de flesta som byter karriär gör det väl när de varit hemma med barnen och haft tid att tänka. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.