Lön för mödan

De dagar B sover sin eftermiddagstupplur inomhus brukar jag förbereda middagen medan han sover - så fort jag lagt ner honom börjar jag och då är jag oftast klar då han somnat efter att jag sprungit in och stoppat om honom några gånger. Simultanjobb, ser ni! Sen kan man lyfta upp benen på soffbordet, äta dominokex och spela virtual city på telefonen i en timme tills han vaknar.

Ibland går allt enligt planerna och ibland finns det dagar som idag - barnet vägrar somna på 55 minuter, brandlarmet går på då jag skall steka hönan till min coq au vin, och grannen som har badrumsrenovering borrar för fulla muggar i betongväggen så det ekar i huset. Pust. Nu när allt äntligen är klart är jag definitivt värd de där dominokexen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet