Höst i Pernå

Vi tillbringade halva veckoslutet i Pernå i fantastiskt höstväder - det blev något av ett stenålderssamhälle i vårt mikrokosmos med sex vuxna och tre barn då männen jagade änder och kvinnorna plockade svamp. Sen återgick vi till nutid och lät männen ställa middagen på bordet. I vilket fall som helst var det kul att träffa goda vänner och komma ut ur hemmets vrå en stund. Plus i kanten för att det gick över all (min) förväntan att ha med vår yrboll till son!

Efter allt plockande och jagande och sandlådslekande och friskluftförgiftning och hemtransport hade jag inget annat val än att fixa mathandlingen för veckan idag på eftermiddagen och nu är jag slut som en urvriden disktrasa. Tur att det är renbäddat med nya lakan i sängen - jag tänker mig nån fånig liten 20minutersserie på paddan innan det blir tack och gonatt för mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.