sökes: bordsben

På veckoslutet gick vi igenom prioriteringslistan för anskaffningar och konstaterade att ett skrivbord står högt upp på listan - juristen jobbar mycket hemifrån på kvällarna och vi har visserligen redan en stor skärm och externt keyboard osv, men bara ett yttepytte bord att ställa dem på.
Jag drömmer om ett långt tvåmetersbord som rymmer datorhörna i ena ändan och min symaskin i andra - det kommer ju aldrig att ske att vi båda skulle jobba vid bordet samtidigt, men redan det att man kan lämna sina grejer framme för att bordet är tillräckligt stort skulle vara bra.

Tanken är att skaffa en s.k. ikilevy-bordsskiva, dvs en fanerskiva ihoppressat med  tunt lager laminat på. Man kan få dem i tusen färger och mönster, men hos oss blir det nog säkert något enfärgat.

Sen återstår då bara bordsbenen. Suck. Det är ju först svårt!
Jag är lite sugen på HAY-benen, men är lite störd på att de finns överallt. 
Hay Loop

Sen hittade jag de här, och de är ju också snygga - och relativt billiga dessutom...

    
Diamond trestle



De här är också snygga, men inte alls lika plånboksvänliga, och de kanske är för klumpiga till ett arbetsbord?

Tebian Cross


Mest funderar jag ändå på om två meter är för långt för bara två bordsben - man vill ju inte att bordet skall bågna på mitten... Men samtidigt är stödben i mitten så fult.
Dagens i-landsproblem, minsann.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.