En sömnlös natt

Igår kväll var jag snudd på salig efter ett välbalanserat veckoslut och funderade på att skriva ett blogginlägg om hur roligt det är att ha en två-åring och hur de goda sidorna överväger de dåliga alla dagar, hela tiden.

Sen hände nånting och lille B fick spysjuka/matförgiftning/whatever och spydde med en halv timmes mellanrum mellan kl 1 och kl halv 6 i natt. Efter vår  första spysjukenatt som föräldrar är juristen och jag sannerligen än mera sammansvetsade som föräldrateam, det finns liksom inget annat att göra än att ta sig igenom det på något sätt även när det är som värst och man byter alla lakan för femtielfte gången. (hur gamla måste barn bli innan de kan varna innan de spyr, alternativt fatta att spy i ämbaret?)

Idag går tvättmaskinen på högvarv och lille B verkar må bättre - det lilla han ätit verkar hållas inne och varje spyfria timme känns som en lottovinst. Mina nerver är dock ännu på helspänn och varje lilla hostning får mig att hoppa till och befara ett återfall.

Vi håller tummarna för att det värsta är över och fortsätter mantra "hellre nu än när bebisen är här" om och om igen.

Kommentarer

  1. Uhh... Låter inte alls najs. Kämpa på!

    SvaraRadera
  2. Jo nä det var verkligen inte roligt. Men som tur var det bara den natten, nu är vi back to normal igen om än med mindre matlust.
    Som tur blev varken juristen eller jag smittad - skulle liksom inte ha orkat med samma sjuka själv!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet