Sommar coming up!

Snart, alldeles snart inleder juristen sin semester och sju långa veckor tillsammans alla fyra väntar. Det blir sommar både i stan och på landet, vid Medelhavet och i vårt västra grannland och det kommer att bli hur bra som helst. Speciellt medelhavsdelen ser jag fram emot, även om semester med barn egentligen bara är vardag med barn någon annan stans. Men jag tänker mig att trotsutbrotten kanske är färre under en varmare sol och att jag kanske blir en lugnare förälder med fräknar på näsan? Och glass och strand är utan tvekan bra för alla inblandade. 
Först skall vi ändå få hela det här packet nerfluget till Medelhavet - fyra timmar i en plåtburk kan eventuellt vara lite påfrestande för en två-åring så idag har jag bunkrat upp med nya sagor, klistermärkesböcker och någon ny liten grej att leka med. En ny app eller två på paddan ännu, lite nedladdad musik och ett par hörlurar samt femtielva olika snackssorter att ta fram när det kniper och man skulle hoppas att vi trillar ut ur planet på vår medelhavsö med sinnet i behåll. 

Och sen kan sommaren börja. 






Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.