Höstplaner

Då lilla J föddes tänkte vi att jag skulle vara hemma till augusti i år och då skulle juristen ta över hemmajobbet och jag skulle gå tillbaka till jobbet. Sen dök det upp en möjlighet som ledde till att min hemmatillvaro fortsätter som vanligt ännu ett halvår, om dock på annan ort.
Juristen fick möjligheten att jobba på en advokatbyrå i London i ett halvår och det kändes mer än självklart att vi såklart skulle passa på. Tidpunktsmässigt är det perfekt: barnen är små och inte bundna vid skolor och i det långa loppet är det sak samma om jag är mammaledig 18 eller 24 månader (tack till det nordiska välfärdssamhället!)

Så utan desto mera betänketid hyr vi ut huset här hemma, packar ner kläderna i kappsäckar, hoppar på flyget och flyttar in i en fin liten lägenhet i Notting Hill i början av september. Juristen bygger jobbnätverk på jobbet, jag ser fram emot att se nya saker (muséer! utställningar! storstadsliv!) och barnen får gunga i en engelsk lekpark istället.  Något roligt att se fram emot nu och många upplevelser att dela hela hösten och vintern. B kanske till och med kommer att skapa egna minnen? Och med risk för att låta snäpp på frikyrklig så är jag glad för att hela alltsammans blir bara vårt gemensamma äventyr, juristens och mitt och barnens.

Kommentarer

  1. Och vårt då, via bloggen och ig eller hur? :)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.