Julklapp i förtid

Idag valde jag definitivt rätt dag att gå till jobbet för idag var det julklappsutdelning. (De är ganska julhypade på jobbet som jag redan skrev, i matsalen stod dessutom en julgubbe och sjöng och ackompanjerade sig själv på dragspel samtidigt som han delade ut glögg och pepparkakor.typ)
Hursomhelst så kom det ett mail vid 2-tiden om att julklapparna har kommit och man kan gå och kvittera ut sin i aulan. Alla rusade givetvis iväg utom jag som antog att jag inte skulle få någon för dels är jag timanställd och dels har jag just sagt upp mig. Döm av min förvåning när jag, på väg hem från jobbet, ändå tog en runda via aulan och kollade namnlistan och där fanns mitt namn och jag fick ett enormt paket och i det fanns två täcken och två dynor. Vilken satsning, liksom! Alla anställda (flera hundra säkert) får alltså två täcken och två dynor. Jag blev jätte glad och har utnämnt jobbjulklappen till årets julklapp. (hittills,alltså. Avvaktar ännu med den slutliga utnämningen)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet