Veckoslutsprogram

Igår kväll träffade jag A igen efter att hon kommit hem från Kanada. Det var kul att se henne och märka att hon nog är samma person som hon var när hon for, fastän hon har upplevt sååå mycket mer än vad vi hade gjort här hemma under samma tid. Vi åt god middag hemma hos S bestående av getost inpackad i bacon, älgstek med kantarellsås och frukt med vitchokladtäcke till efterrätt. Hur gott som helst.

Idag gjorde jag först en runda till en utförsäljning som inte hade nånting av värde att erbjuda, sen åkte jag och storhandlade (=två kassar mat istället för en)och sen åt A och jag lunch på Teatteri innan vi var kulturella på Designmuseet, efterföljt av te och stor kanelbulle på Succes. Very much a perfect saturday.

På designmuseet hade de en utställning med stuff från alla kyrkor i Helsingfors. A och jag var förbryllade över de olika färgerna på dräkterna och kunde inte komma på när man använder grönt...Men brudkronorna var fina. På övre våningen hade de en utställning om Iittalas 125-åriga historia, det var mycket glas, och många kommentarer om att "såna ljusstakar har min morfar", och "såna glas hade vi när vi var små". Mycket fina saker men också mycket som jag aldrig skulle ha. Men man skall aldrig säga aldrig, smaken förändras med åren...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet