The muffins

På onsdag fick jag baklust och bakade muffins. I ett försök att vara hälsosam och inte proppa i mig så mycket vitt mjöl och socker så fick det bli något slags frukostmuffins från dagensmuffin.se. med havregryn och nötter och lingon och yoghurt och godknowswhat.

Resultatet var kanske inte så där jätte lyckat.

Om man inte eftersträvar nånting med en konsistens som en tennisboll och ett energi-innehåll som skulle räcka till för att hålla liv i ett afrikanskt undernärt barn i flera dagar.

Juristpojken avböjer vänligt men bestämt alla mina försök att truga muffinsen på honom och jag har själv bara lyckats ta mig igenom 3st. Om det inte skulle vara för att jag starkt tror att de inte kommer att förmultna så skulle jag förpassa dem till bioavfallet omgående.

Nästa gång håller jag mig till vitt mjöl och socker.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet