Efterlysning: motivation

Jag får mer och mer ångest för mitt gymkort som jag inte har använt sen jul. Hello, bortkastade pengar!
Problemet är bara att det inte lockar överhuvudtaget att gå in i nån svettig bodypumpsal och min motivation från hurtiga hösten är som bortblåst. Jag intalar mig själv att en eller två skidturer i veckan räcker och att det är bra att få frisk luft i vintervädret. Keep on telling yourself det liksom.

På veckoslutet träffade jag kompis A som ligger i hårdträning med personal trainer och allt och tränar 4 gånger i veckan, och blev inte så lite avundsjuk på hennes motivation, men inte hjälper det mig ändå. Jag borde ju bara ta mig själv i skinnet och leta reda på motivationen.

Men det finns ju så mycket roligare saker att göra just nu.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet