hom! eller den freakyga spelpartnern

Igår på golfrundan hamnade jag i samma grupp som två tävlingsspelande män med löjligt långa slag (man får prestationsångest av mindre...) varav den ena hade nån konstig tic som gjorde att han helatiden småskrek hom! på de mest udda ställena.
Den vanliga smalltalk-diskussionen som man för i sin spelgrupp blev bara så sjukt absurd...

jag: brukar du ofta spela här?
han: ungefär två-tre hom! gånger i veckan. (några sekunders paus) hom!
jag: jahaja. banan är i gott skick - det är ändå ganska tidigt på säsongen ännu...
han: hom! det har ju regnat en hel del, kanske det beror på det. hom!

lite senare, efter att nån slagit ett bra slag:
han: fint! den ligger bra på greenen! hom!

och sen bara en hel massa hom! helt oprovocerat.

först trodde jag att det här bara var nånting som han inte märkte att han gjorde, typ som att vissa harklar sig hela tiden omedvetet, men han verkade inte kunna kontrollera det hela -
när nån puttar eller slår måste de andra vara tysta, och då kunde man höra honom med ett tystare hmm! istället för ett hom!

Så weird även om stackaren inte kan göra nånting åt det (det får mig osökt att tänka på papegojpojken). Lägg till ännu att de typ sprang hela rundan så jag fick jogga efter med min golfbäg och resultatet blir den absolut konstigaste golfrundan jag har spelat.
Hela banan måste ju ha flinat åt de 1,90m långa killarna som typ springer på banan och bruden som försöker hålla sig i samma takt med klubborna skramlandes, allt detta ackompanjerat av högljudda hom! med jämna mellanrum.

So very weird.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet