Mattor i kvadrat

Årets sista vävprojekt blev en trasmatta i naturvitt med ränder i olika färger - jag satte som vanligt alldeles för lite tid på att planera vad jag vill ha så det blev lite improviserat. Får se hur den ser ut när jag får bort den från vävstolen efter jullovet!

Vi börjar ha golven fulla med mattor både hemma och på torpet redan, men som om det inte skulle räcka gick jag och lade ett bud på en yllematta på Helanders decemberauktion idag - någongång skall vi ju flytta och då kan man ju behöva en matta och dessutom kan det ju också hända att vi inte ens får den. Som tur fanns det just ingenting annat som lockade på visningen - ibland händer det att jag blir lite tagen av stunden och bjuder lite på det ena och det andra, och sen suckar juristen djupt...  

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.