irritationsmoment i vardagen

1. människor som inte sprättar upp de där extrastygnen bak på kavajer/rockar som håller ihop vecken så de inte öppnar sig i butiken - är de måntro en variant av människorna som tror att märket på kostymärmen skall vara kvar och de som lämnar kvar iittala-tarrorna på vinglasen. Som jag kan störa mig på alla dessa människor med de här egenheterna.

2. människor som sitter vid bussfönstret och inte säger till när de vill stiga av utan bara stiger upp och börjar tränga sig ut (utan ögonkontakt och utan att yttra ett enda ord såklart). Jag brukar säga "ole hyvä!" jätte högt och jätte glatt bara för att det är så roligt att se när de blir alldeles till sig.

3. tidsbristen. Min bloglovin' feed blir bara längre och längre och jag har aldrig tid att läsa ifatt och ännu mindre blogga själv. Bloggen dör självdöden här. Suck.


Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet