Vinter



Medan det gick tre veckor och vi vande oss vid vår nya vardag blev det mittiallt smällkall vinter. Dagarna rinner förbi och ingenting speciellt händer egentligen - men den nya vardagen känns bra. Förra veckoslutet talade juristen och jag om hur de ändrade förhållandena har varit i förhållande till vad vi hade väntat oss, och jag konstaterade att det för min del inte kunde vara så mycket bättre än så här i mitt liv just nu. Projektet jag jobbar på och mina arbetsuppgifter passar som hand i handske för mig, och extra plus i kanten för att jag är hemma varje dag allra senast klockan 18 och därmed både hinner äta middag och ladda batterierna med ettårings-energi innan juristen och jag har tumistid då lille B sover.

 Det konstigaste är kanske att man måste göra allt det extra på veckoslutet, jag som är van att kunna sköta ärenden på vardagarna får nu lägga om tiden och prioritera om. Det här veckoslutet vann den här halarklädda duden med ny mössa - jag får beta av todo-listan med födelsedagspresenter, hårklippning osv en annan gång!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.