All cred till de som förtjänar det

Juristen har varit på jobbresa delar av den här veckan och jag har varit ensamstående förälder. Idag, på tredje dagen, märker jag att jag sannerligen inte är en bra sådan - mitt tålamod är noll, jag är fräsig och inkonsekvent och mutar och hotar och har mig. Noll pedagogik. Och då ska vi komma ihåg att jag ändå går till jobbet mellan varven och slappar (med bara en dag kvar där får man slappa tycker jag) och att jag alltså ingalunda behöver underhålla barnet 24/7 samt att det alltså har varit fråga om tre ynka dagar.

All cred åt de som
a) jobbar med två-åringar
b) är ensamstående förälder till en två-åring

Dessutom är vi båda förkylda. Må denna vecka ta slut snart.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet