Jul i backspegeln

Julen närmar sig sitt slut, men det har varit så mysigt att jag inte ännu är redo att plocka undan julgranar och glöggflaskor och pralinaskar, som tur får de legitimt hänga med ännu åtminstone över nyår! Juristen jobbar förhoppningsvis kortare dagar den här veckan så riktigt ännu behöver vi inte återgå till vardagen på heltid.

Julafton hemma hos oss gick jätte bra - det var lugnt och ostressat och barnen var glada och fick fina fina julklappar (så kloka gåvogivare i år) och gick och lade sig utan problem, och efteråt firade vi "vuxenjul" med klapputdelning för vuxna. Perfekt liten julblandning där!
Juristen och jag klarade av julmenyn med hedern i behåll även om den kokta potatisen aldrig uppenbarade sig på bordet. Det visade sig att det var för svårt för oss att hålla koll på den enda saken som inte kunde tillredas i förväg...

En juldag med full fart med alla kusiner senare var det ganska skönt att bara vara hemma och ta det lugnare på julannandag. Och sen kom ju snön natten till den 27e, så både igår och idag har vi varit ute och åkt pulka på de yttepytte 5mm snö som finns att tillgå. I väntan på mera snö läser vi julklappsböcker och äter gröna kulor och bygger tågbanor och duplotorn och mellan varven går jag och petar lite på årets bästa vuxenjulklapp - en ny guldfärgad macbook till mig som gjorde mig mer än lovligt salig av glädje.








Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet