Årsfestdag, hurra!

Idag är det nationens 134:e årsfest - hurra! Den nya klänningen ligger nystruken på sängen och väntar, och om 20 minuter skall jag gå till frissan och fixa håret. Sen återstår bara att äta lunch (ett måste för att orka tills middagen) och sminkningen och sen ringa taxi och åka iväg.
Bastukvällen igår gick bra, det kom fler än jag hade väntat. Killarna som höll företagspresentationen hade studerat för typ 15 år sedan och var jätte ivriga på att berätta om hur dom hade det då och sånt. Jag vann en fickplunta och en t-skjorta på tävlingen, för att jag visste hur många licenser de hade sålt typ. Inte så svårt, med tanke på att de hade sagt det 10 minuter tidigare.

Imorgon är det sillfrukost - jag återkommer på måndagen när festligheterna är över och lugnet är återställt.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet