Övningsveckoslut och utekväll

Veckoslutet har gått i orkesterns tecken - övningar inför jubileet både lördag och söndag sgs hela dagen. Söndagen var lite trög, många hade varit ute på lördag och kommit hem sent och vi kom aldrigt riktigt igång med övningen innan det var lunchpaus.

Men lördagkväll var en verkligt bra kväll! Först middag med snaps och sånger och hela alltsammans och sen ut med hela gänget, först till Ooppera där vi mycket smooth seglade förbi hela kön och sen till Den Kungliga Klubben där vi lika snyggt seglade förbi den kön. Kungliga klubben var kanske inte riktigt det jag hade väntat mig men det var nog bra - inte för stort, inte för litet, rätt sorts människor men musikvolymen var alldeles för hög. Det ringde i mina öron ännu imorse.

Sen tänkte jag vara hurttig och gå hem och spara taxipengarna. Jag kom två kvarter, sen hade jag så ont i fötterna att det blev taxi iallafall. Men tanken var god...

Kommentarer

  1. kultur som kultur. men skillnaden på ooppera och teatteri är ju markant... =)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet