Brunnshus och Champagne

Lördagkväll blev urkul - party på brunnshuset på sommaren blir oftast bra, så också den här gången. Förutom att jag tappade en av mina öronproppar, men det är världsligt. Iom att lördag var så bra blev söndagen ganska seg, bakade citronpaj och bjöd flickorna på söndagspaj och småprat.

På kvällen när även juristpojken hade hittat tillbaka till civiliserade trakter gick vi och se Hors de Prix med Audrey Tatou. Så bra, så rolig och så fin. Det fanns en massa repliker i filmen som man kan börja använda - min favorit:

Man borde alltid dricka två flaskor champagne. Man blir bara lessen av en.
Så sant så.

Nu har jag lust att åka till Frankrike och ligga på stranden och känna havsdoft och solvärmd luft och tala franska. Franska är fint, jag borde tala mer franska. Alla borde tala mer franska.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet