Skåpstädning

Juli är semestermånaden nummer ett, och det märks definitivt på mitt jobb. Jag har absolut ingenting att göra och det är tråkigt. Skulle jätte gärna göra en massa, men det finns ingenting...Så jag läser på tent. Och städar skåp hemma inför flytten - har hittills hittat en massa som jag hade glömt att jag hade, bl.a. mina studentfoton och en massa onödiga saker (Varför hade jag en duschradio med sugkoppar som man kan fästa på badrumsväggen? Why oh why? Nu finns den inte längre som tur.)

Har mailat en av mina kusin och frågat om han vill överta släktklenoderna dvs. diverse köksgrejer som jag fått av min syster som hon i sin tur fick av vår moster. Nya lägenheten har minst sagt begränsat med skåputrymme, så nu gallras det bland skålarna. Bl.a. en liten pajform i vitt porslin med bild+tillhörande recept på lökpaj tryckt i bottnen i ful 70-tals anda hör till de saker som gallras bort.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet