Juno

Är alldeles nyss hemkommen från bio där jag avslutade veckoslutet med att se Juno med några andra utisar. Världens feelgood film var det ju - så bra dialog och så bra soundtrack och dessutom en oväntad twist på slutet. Jennifer Garner var bra som adoptivmamman och styvmamman var så där lite twisted-roligt (kommer ni förresten ihåg henne som rektorn i 10 Things I hate about you?) Klart sevärd och mycket bra söndagsunderhållning! Dessutom är det en film som tål att ses om och om igen - otroligt många roliga detaljer överallt som texten på Junos olika t-shirts.
Undrar hur det går för Juno i oscarutdelningen inatt; i en svag stund övervägde jag faktiskt att stanna uppe för att se oscargalan men jag kryper nog ner under täcket iallafall. Gonatt!

onödigt kuriosa: Juno hade en exakt likadan hamburgertelefon som min bästa kompis under högstadie- och gymnasietiden hade - jag kommer ihåg att jag var så avundsjuk på den...

Kommentarer

  1. Fan, den där hamburgertelefonen jag ville också ha den sååå mycket. Syrran hade en svartvit flygeltelefon som jag också suktade efter.

    SvaraRadera
  2. Crazy - kompisen (med hamburgertelefonen) har en syster, och systern hade en flygeltelefon...Måste verkligen ha varit mode med hamburger- och flygeltelefoner.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet