Miljötips

Har varit hemma hela dagen idag och så småningom börjar det kännas lite instängd. Men förkylningen känns bättre som tur. Ute stormar det igen, enligt smhi skall vinden uppnå orkanstyrka inatt, vattennivån har stigit och orsakat trafikkaos i Göteborg då vissa gator är översvämmade. Tågtrafiken är nere - inte så kul med tanke på att mina utiskompisar skulle åka till Oslo, men förhoppningsvis (nu vet jag att det inte heter hoppeligen) kommer de iväg med lite försening.

I min ensamhet har jag talat med mig själv hela dagen och bl.a. kommit fram till att jag ju skulle kunna dela med mig av det jag lär mig till er. Så nu kanske ni får finna er i att få lite miljötips emellanåt =)

Vi börjar med nånting som alla redan vet:

Stäng av printern och kopieringsmaskinen. En kopieringsmaskin lämnad i stand-by-läge över natten förbrukar lika mycket energi som det tar att kopiera 5300 A4 svartvita ensidiga kopior.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet