Läsning med substans

Nu har jag åter tagit steget tillbaka till läsning med mer substans: imorse blev jag färdig med Åsa Linderborgs barndomsskildring "Mig äger ingen" som handlar om hennes uppväxt med en alkoholiserad pappa. Ganska deppig men nog läsvärd.

Överlag har jag försökt läsa så mycket svenska författare som möjligt under min tid här och har därmed plöjt igenom sgs hela bästsäljarlistan från ifjol. Största besvikelsen var Jens Lapidus "Snabba Cash" som var den tredje mest sålda boken ifjol. Den handlar om den undre världen i Stockholm och har prisats till höger och vänster. Jag tyckte mest den var förutsägbar och irriterande. Ingen höjdare alltså.

Följande bok i tur blir ändå ingen svensk författare utan förra årets nobelpristagare Doris Lessing.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet