Fotografering

Foton och fotografier är roliga - kul minnen att titta på och roliga att spara för framtiden. Att ta bilderna är också kul, speciellt om man har en kamera som gör bra bilder. Till julklapp i år fick jag en systemkamera som nu har blivit min nästan ständiga följeslagare. Problemet är bara att ju mer bilder jag tar med den, desto mer krävande blir jag på bilder och det där med att bara snabbt knäppa en bild existerar inte mer i min värld. Istället går jag runt och tänker på ljus och exponeringar och funderar på var man skulle få den bästa bilden. Resultatet blir visserligen bättre bilder, men jag tror att mitt sällskap i det långa loppet kan bli ganska uttråkat...
Den här nya fotograferingshobbyn kan också bli lite dyr i drift - alla blixtar och nya objektiv som jag längtar efter kostar en hel del. Tur att man iallafall inte behöver köpa film till kameran mera utan kan knäppa på och bara radera de bilder som blev dåliga.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet