Busy

Så mycket att göra igår att jag inte ens hann blogga mellan varven - först på intressant föreläsning om vindkraft (på svenska dessutom, till alla finskatalandes förtret), sen på första balettimmen och sedan vidare på teater.

Baletten var ganska kul men mycket tyngre än jag trodde att det skulle vara - efteråt var jag alldeles trött i ryggmusklerna av att spänna en massa muskler jag inte trodde att jag hade. Balettläraren var en sån där exentrisk kvinna som hade dansat typ hela sitt liv och talade svenska, finska och franska omvartannat.

På kvällen såg jag La cage aux folles på svenska teatern. Ur-kul med glitter och glamour och en fantastisk rollprestation av Riko Eklundh som transvestit. Efteråt gick alla och nynnade Vår bästa tid är nu...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet