mat!

Nyss hemkommen från träningen gick jag via butiken på hörnet. I kassakön stod en svenskspråkig pappa med sin kanske 4-åriga son (som verkade ha seriösa issues med att pappa skulle laga mat idag och inte mamma.) Pappa själv verkade dessutom ganka bortkommen och frågade smått panikartat killen i kassan var spenatplättarna finns. Surprise surprise så visste ju killen i kassan ingenting för i den butiken ingår "service" inte i vokabulären. Men se, då berättade jag åt pappan var spenatplättarna fanns så att de sen kunde springa hem för att se på Buu-klubben. Dagens goda gärning, sannerligen.

Ikväll blir det powerwalk och middag med flickorna. Min tur att bjuda, så jag ska ställa mig i köket snart och fixa fram en maletköttpaj med kantareller.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet

No mulberry for this girl.