Konditionstest

Idag gjorde vi konditionstest via jobbet - gångtest med två kilometer på tid med pulsmätare. Informationen matas in och kombineras med data om längd och vikt och sjukdomar och allt sånt och så får man ett konditionsindex. Mitt var snäppet bättre än förra gången jag gjorde testet för några år sedan, och är antagligen dessutom lite i underkant eftersom mitt hjärta inte behagar uppföra sig som vanliga människors och istället väljer att ha en medfödd rytmstörning. Normalfrisk och normalhurtig, typ.

Det intressanta var egentligen inte konditionstestet utan kroppsmätningen som gjordes efteråt och visade fetthalter och muskelmassa och vätskeprocenter och fettlager runt inre organ osv. Även där klarade jag mig med hedern i behåll, men det skulle inte skada med lite mer muskelmassa. Marsch ut till gymmet alltså.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet