Gravidupdate

Nästa vecka går jag in i vecka 30 och mittiallt har redan tre fjärdedelar av graviditeten gått. Jämfört med förra gången känns den här gången mycket jobbigare även om jag fortfarande är lyckligt lottad som inte har några verkligt jobbiga gravidproblem. Jag måste få (mycket) mat regelbundet (och helst mat som man måste tugga ordentligt, knäckebröd vinner purésoppa alla gånger) men sockervärdena är ännu fin-fina och snart kanske jag kan konstatera att jag slapp graviditetsdiabetesen den här gången. Nallekarkkina, cokisen och bananerna är dock ännu portförbjudna tyvärr...

Psykiskt är det däremot lite jobbigare - jag känner mig helt knasig i huvudet och tycker att det är jobbig att hela världen är upp-och-ned titt som tätt. Personligen tycker jag att min hjärna gärna skulle få framkalla lite färre skräckscenarion att haka upp sig på. Tydligen var jag likadan förra gången också för juristen påstår att alla mina farhågor är väldigt bekanta (?!?) men jag har inga minnen av såna här hjärnspöken.

Oh well. Viktigast är ändå att lillisen verkar ha det bra och sparkar och har sig, lite hjärnspöken i 10 veckor till får jag väl stå ut med. Blivande storebror är ännu lyckligt omedveten om vad som komma skall - snart kanske vi måste spräcka hans lyckliga ensambarnsbubbla och förbereda honom på förändring...

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet