Vagn

Den här hösten och vintern har vi knappt använt barnvagn alls - lilla B är hemma med sin lekkompis och dagmamman på dagarna och då rör de sig med hennes tvillingvagn, och på veckosluten är vi antingen på språng gående här nära eller med bil.
Snart kommer Brio Go:n ändå säkert i flitigare användning, men då med liggdelen på. På våren är det säkert sällan jag är ute ensam med båda barnen iom att vi ändå har dagmamman på dagarna, men jag slogs av någon slags boendeimpuls och var tvungen att köpa en syskonvagn "med tanke på sommaren då jag måste klara båda själv". 
Så det blev en Baby Jogger City Mini Double på  lite lösa kriterier som jag hittade på efterhand - men den är relativt liten för en dubbelvagn, verkar lättkörd och fälls ihop på två röda sekunder och tar minilite plats i bakluckan för att vara en dubbel. Det känns 
a) absurdt att vi snart skuffar två (!) barn 
b) kul att iallafall ha skaffat något konkret som förberedelse för den här nya situationen som verkar ganska oundviklig 

B godkände den iallafall och meddelade på kvällen efter att vi tittat på den och provåkt lite att "rittit rittit snart Bebis åka där breve' B".oh well min skatt, det här med riktigt riktigt snart är ganska relativt. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Hej då tutten!

Ett veckoslut på landet